Doorgaan naar hoofdcontent

Ik heb, wie heeft...? - breuken

Het is een tijdje geleden dat ik een 'Ik heb, wie heeft...?' spelletje postte. Dankzij een berichtje van juf Janna werd ik weer aan het werk gezet :). Ze zocht het spelletje om de breuken mee te oefenen. Deze ontbrak inderdaad nog in de collectie. Daarom hierbij de versie met breuken.

Heb je zelf nog een versie van het 'Ik het, wie heeft...?-spel nodig voor in jouw klas? Laat het even weten in een reactie onder dit bericht of stuur een berichtje direct naar mij via het contactformulier in de linkerbalk.

Klik hier voor alle andere ik heb, wie heeft...? spellen.

Hoe werkt het?
Ieder kind krijgt een kaartje. (Let op: Alle kaartjes moeten op!)
Een kind begint. Het zegt dan wat er op zijn kaartje staat. Ik heb, wie heeft...?
Het kind dat het kaartje heeft dat aansluit op het 'wie heeft' stukje van de vorige leerling,
vertelt wat er op zijn kaartje staat. Zo gaat de slinger door tot alle kaartjes geweest zijn.

Je kunt de kinderen ook op volgorde naast elkaar laten staan.
Aan het eind kun je dan makkelijk controleren of de kinderen op de goede volgorde staan.

Het voordeel van dit spelletje is dat de leerlingen constant op moeten letten of hun kaartje aan de beurt is. Daarnaast is het ook een leuke startactiviteit voor een les.
Deze keer heb ik een spelletje 'Ik heb, wie heeft...? gemaakt voor het oefenen van de breuken.
Als extra opdrachtje, zou je de kinderen de opdracht kunnen geven om het voor- of achtervoegsel even te onderstrepen voordat je begint met het spelletje.
Hieronder kun je 'm downloaden.

Klik hier of klik op de afbeelding om het document te downloaden.



Veel plezier ermee!



Reacties